THANKS

THANKS

Monday 28 April 2014

Katleen Vandeweyer: vragen en antwoorden!

Wat houd je gaande?
Voornaamste is het plezier om dagelijks met fijne, interessante mensen om te gaan. Ik voel mij geprivilegieerd dat ik in een omgeving kan werken waar er zoveel mensen zijn die ieder op hun manier bijdragen aan een fijne werkomgeving.  Daarnaast is er de passie om dingen te leren, ontdekken.  Voorts is er natuurlijk ook wel plichtsbesef.  Er zijn zowel in mijn persoonlijke omgeving als professionele omgeving mensen die dagelijks op mijn inzet en toegewijdheid rekenen. 

Hoe combineer je carrière met de kinderen?
Ik heb het geluk omringd te zijn door mensen die mij steunen in mijn professionele keuze.  Dat maakt dat ik op een uitgebreid netwerk kan terugvallen voor de opvang van mijn kinderen gedurende de week.  Daarnaast komt er natuurlijk heel wat organisatie bij kijken.  Mijn echtgenoot heeft zelf een drukke professionele agenda.  Wij leggen 1 X per week onze agenda samen om onze weekplanning af te spreken! Gedurende het weekend echter, probeer ik zoveel mogelijk bij hen te zijn en samen in gezinsverband leuke dingen te doen.

Stimuleren je kinderen je?  
Ze zijn zelf zeer trots op wat ik doe en vinden dit een zeer leuke wedstrijd! Ze hebben zelf naar hun vriendjes mails gestuurd om te vragen om voor mij te stemmen en hebben ook aan hun juf vol trots over alles verteld, alhoewel ze op de leeftijd van 7 en 8 jaar nog zeker en vast er niet veel van begrijpen J

Hoe laadt je je batterij op?
Ik laad mijn batterij op door een weekendje naar zee te gaan, te lezen, musea te bezoeken, architectuur te bestuderen … Daarnaast is het zo dat mijn bestuurdersmandaat bij IBA ook werkelijk mijn batterijen oplaadt.  Ik vind het zo leuk om in contact te komen met mensen uit een andere industrie, die op een hele passionele manier hun missie uitvoeren. 

Wat is het belang van kunst voor je? Wat brengt kunst je? Is dat architectuur, beeldende kunst, schilderkunst? Is er ook muziek die je dagelijks begeleidt.
Ik hou erg van architectuur.  Wanneer we op reis gaan, proberen we zoveel mogelijk musea te bezoeken.  Vooral Scandinavisch design vind ik heel boeiend.  Is van een dergelijke eenvoud en uitgepuurdheid. Er gaat hier bijzonder veel kracht en schoonheid van uit dat mij dit onmiddellijk rustig maakt…

Heb je een stuk thuis waarop je bijzonder trots bent of waarvan je bijzonder geniet?
Ik heb thuis een lamp waar ik bijzonder van hou.  Het is een lamp van de Deense ontwerper Verner Panton.  Het is een typisch design van de jaren '70 met een hoog disco gehalte.  Geeft mij een instant geluksgevoel wanneer ik 's avonds thuiskom en deze aansteek.

Hoe zie je leiderschap?
Leiderschap betekent voor mij dat ik ertoe bijdraag dat ik iedereen zich kan ontplooien, zijn beste talenten kan laten zien.  Leiderschap betekent ook voor mij zeer veel vrijheid geven aan mensen om zich zelf te ontplooien en dingen te doen die zij zelf leuk vinden.  Leiderschap is ook het voorbeeld geven.  Mensen uit de storm zetten wanneer we in moeilijker vaarwater terecht komen.  Mensen de kans geven om fouten te maken.  Uit fouten kan je immers zeer veel leren. 

Hoe motiveer je mensen?
Mijn ervaring is dat mensen vooral gemotiveerd worden door op interessante projecten te werken. We hebben zo in het verleden al heel wat acquisitie dossiers gedaan.  Dit zijn bijzonder interessante oefeningen.  Heel druk, met veel zichtbaarheid, maar doordat het technisch gecompliceerd is zijn mensen in mijn omgeving hier vaak voor gemotiveerd.

Daarnaast motiveren mijn mensen mij op hun beurt. Ik geniet echt van leiding geven aan inspirerende, intelligente mensen. Ik hou van intellectuele uitdagingen en ben op dat vlak erg verwend in mijn divisie. 

Wat houdt het begrip collegialiteit voor je in?
Collegialiteit houdt voor mij in dat de doelstellingen / uitdagingen van mijn collega’s ook de mijne zijn. Collegialiteit houdt ook in dat we samen plezier hebben, dat we ervaringen uitwisselen, maar ook dat we er voor elkaar zijn als het nodig is.

Wat is geluk voor jou?
Geluk is voor mij zien dat de mensen rondom mij gelukkig zijn.

Wat was je mooiste ervaring
Mijn mooiste privé-ervaring was de geboorte van mijn kinderen.  Mijn mooiste professionele ervaring zijn de vele inspirerende merger en acquisition-projecten waar ik in de loop van de vele jaren op heb mogen werken.  Daarnaast vind ik het ook altijd heel fijn om mensen rondom mij te zien groeien, evolueren.

Waar heb je spijt van ?
Een van de enige dingen waar ik spijt over heb, zijn kansen die ik in het verleden heb gekregen, die ik niet genomen heb. Sommige ervaringen die ik heb gehad, zijn niet zo positief afgelopen, maar daarover heb ik zelden spijt.  Het is zo dat het zo had moeten zijn…

 

No comments:

Post a Comment